Vanliga frågor

Allmänt

Hur lång tid tar det att aktivera mit paket?


Vi aktiverar den så fort vi kan.
Det kan ta från 1 minut och upp till 24 timmar.
Vänta med att få svar ifrån oss, det går inte snabbare att skicka in 3 mail inom 1 timme med att man vill aktivera sitt konto.




Vad har ni för leveranstid på ett startpaket?


Normalt skickas det inom 1-3 dagar.




Förr kunde man ansöka om 24 timmars test?


Tyvärr har vi slutat med den tjänsten pga av missbruk. Vi kan rekommendera er ett 10 dagars prova på för 99 kr. Detta ger er som kund en chans att få prova på våra tjänster i lugn och ro i soffan utan att känna någon stress som med 1 timmes testet. Vill du prova 10 dagars Iptv kan du Klicka här




Kan jag prova ert IPTV gratis?


Tyvärr har vi slutat med den tjänsten pga av missbruk. Vi kan rekommendera er en hemsida som heter Grattisiptv där ni kan få prova IPTV gratis i 1 timme. Vi har prova på för 99 kr i 10 dagar. Detta ger er som kund en chans att få prova på våra tjänster i lugn och ro i soffan utan att känna någon stress som med 1 timmes testet. Vill du prova 10 dagars Iptv kan du Klicka här




Hur betalar jag?


Du betalar med Swish via Safello eller Bitcoin, vill du betala på annat sätt klicka här.
Tänk på att följa instruktionerna noga i kassan, mer om hur betalningen går till kan du läsa här.




Kan jag ångra mitt köp eller få en återbetalning?


Nej! Det finns inget öppet köp eller liknande. En beställning är bindande, därför finns 10 dagars test för 100 kr för att garantera att alla kunder blir nöjda innan man köper ett längre abonnemang.




Hur lång tid tar det innan en order behandlas?


I regel skickar vi på IPTV AAA ut orderna så fort vi kan. Du kan snabba på en order om du skickar screenshot på din betalning, men det är dock ingen garanti.
En order skall iaf inte ta mer än 2 timmar att behandla.
Gällande startpaket, skickas det ut oftast dagen efter, om det finns på vår IPTV AAA lager.




Hos oss förblir din betalning anonym


Du betalar snabbt och enkelt hos oss med Swish. Det du egentligen gör är köper Bitcoins som sedan skickas till oss direkt från växlingshandlaren. Växlingshandlaren delger INTE någon information om er så som Namn, Konto, Telefonnummer på Swishare. Det enda vi får är Bitcoinsen och det enda du köper är Bitcoins. Så du har absolut inget att oroa dig över, betalningen är HELT anonym och HELT säker.




Om systemet anar att abonemanget missbrukas på något sätt...


Vi förbehåller oss rätten att avsluta ditt abonemag med omedelbar verkan om vi känner att du använder länken i andra syften än privat bruk och du kommer att bli bannad från vårt system och kan tyvärr inte ansöka om ett nytt abonemang hos oss igen.




Finns det Gratisiptv ?


Ja det finns en sida som en hemsida som heter Gratisiptv.se som jag tycker att ni ska besöka. På Gratisiptv.se får ni möjligheten att få prova iptv gratis utan att man att behöver ladda hem någon app eller något annat som är tekniskt svårt som gör att man inte vågar och struntar i det till slut. Denna sidan Gratisiptv är det enklaste sättet att få prova Iptv på sin dator eller Telefon. Att titta på IPTV via Gratisiptv är Lika enkelt som att logga in på sin Mail enklare än så här blir det inte att få kunna prova IPTV.
Gå in på sidan Gratisiptv.se och följ instruktionera så kommer ni få titta på era favorit kanaler
gratis enklare än så här blir det inte lycka till.





Felsökning IPTV

Vart hittar jag instruktioner för min enhet?


Du hittar instruktioner för din enhet här på hemsidan under IPTV Instruktioner i menyn.




Jag får “Loading Portal Failed” eller “Portal Loading Error”.


Detta beror på att din box inte har någon internetuppkoppling, trots att du kanske tror att den har det. För att fixa detta gör så här: Dra ut strömmen ur både router och box. Vänta 15 minuter. Koppla in strömmen till router. Vänta 5 minuter. Koppla in MAG boxens ström. Nu bör det fungera. Om det fortfarande inte fungerar bör du kontrollera ditt nätverk/internet anslutning. Då får du höra av dig till oss på IPTV AAA.




Hur får jag undertexter?


Undertexter på IPTV fungerar endast på TVIP Box 605 4K, Kodi, MAG254 samt TVIP S Box 410/412. Dessa fungerar INTE som de ska på MAG256
På TVIP boxen trycker du på förstorningsglaset för att få fram undertext menyn.
Tänk på att mjukvaran stödjer inte undertexter för Viasat kanalerna än på IPTV.




När jag trycker på en kanal så står den bara och laddar och ansluter inte, eller så får jag Loading Failed när jag startar min box.


Om du använder en VPN bör du stänga av den. I övrigt måste du optimera din router så att trafiken fram/tillbaka släpps igenom utan hinder. För att ordna detta behöver du optimera inställningarna i din router. Det finns en del personer som kan uppleva lagg, frysningar och annat när de använder sig av IPTV, oavsett leverantör. Eller att att det inte fungerar och står och buffrar/connectar. Detta beror oftast på en felinställd router, en router som inte kan distribuera paketen korrekt samt fragmentering av paketen. Detta gäller även er som inte kan ansluta till kanalen och den bara står och snurrar eller connectar. För att få en så bra upplevelse som möjligt så behöver du: Instruktioner finns inte, då det finns hundratals olika routrar på marknaden och alla har olika. Men inställningarna och konceptet är samma för alla märken, det gäller bara att hitta inställningen i routern. 1. Kolla din internet hastighet på speedtest.net Mät din hastighet mot en server i Copenhagen.
Det krävs lägst 30 mbps för att IPTV skall fungera bra. 2. Stäng av din brandvägg i din router. 3. Byt DNS i din router till Googles DNS som är 8.8.8.8 och 8.8.4.4 4. Stäng av Multicast i din router. 5. Optimera MTU storleken i routern http://www.tp-link.com/us/FAQ-190.html (Valfritt, ej jätteviktigt) 6. Ibland kan även avstängning av QoS i routern hjälpa. Om inte avstängning av QoS hjälpte, så gör raka motsatsen, sätt på den och lägg högsta prioritet av bandbredd till Video/Ljud och inte till surfning och filnedladdning. 7. Stänga av NAT i router (Gör detta sist, endast om inget annat fungerar). Ni som kör Telia bryggor kommer aldrig få IPTV att fungera, ni måste kringgå Bryggan. Om detta inte fungerar, testa att köra Internetkabeln direkt till bredbandsuttaget för att vara säker på att det inte är routern som ställer till besvär Funkar ingen av ovanstående lösningar? Kontakta oss på IPTV AAA och beskriv ert problem samt att ni gått igenom alla dessa 7 punkter utan resultat.




Mina kanaler laggar och fryser en del.


Detta beror på att ditt nätverk fragmenterar (bryter) paket i trafiken mellan vår server och din enhet vilket gör att bildrutor inte riktigt hänger med. För att ordna detta behöver du optimera inställningarna i din router. Vissa bredbandsleverantör (som exempelvis Bahnhof) kan ha större problem med dessa och går inte alltid att fixa Det finns en del personer som kan uppleva lagg, frysningar och annat när de använder sig av IPTV, oavsett leverantör. Eller att att det inte fungerar och står och buffrar/connectar. Detta beror oftast på en felinställd router, en router som inte kan distribuera paketen korrekt samt fragmentering av paketen. Detta gäller även er som inte kan ansluta till kanalen och den bara står och snurrar eller ansluter. Instruktioner finns inte, då det finns hundratals olika routrar på marknaden och alla har olika. Men inställningarna och konceptet är samma för alla märken, det gäller bara att hitta inställningen i routern. 1. Kolla din internet hastighet på speedtest.net Mät din hastighet mot en server i Copenhagen, det krävs minst 30 mbps för att IPTV skall fungera bra. 2. Stäng av din brandvägg i din router. 3. Byt DNS i din router till Googles DNS som är 8.8.8.8 och 8.8.4.4 4. Stäng av Multicast i din router. 5. Optimera MTU storleken i routern http://www.tp-link.com/us/FAQ-190.html (Valfritt, ej jätteviktigt) 6. Ibland kan även avstängning av QoS i routern hjälpa. Om inte avstängning av QoS hjälpte, så gör raka motsatsen, sätt på den och lägg högsta prioritet av bandbredd till Video/Ljud och inte till surfning och filnedladdning. 7. Stänga av NAT i router (Gör detta sist, endast om inget annat fungerar) Ni som kör Telia bryggor kommer aldrig få IPTV att fungera, ni måste kringgå Bryggan. Om detta inte fungerar, testa att köra Internetkabeln direkt till bredbandsuttaget för att vara säker på att det inte är routern som ställer till besvär Funkar ingen av ovanstående lösningar? Kontakta oss på IPTV AAA och beskriv ert problem samt att ni gått igenom alla dessa 7 punkter utan resultat.





Felsökning Kodi

Min EPG ligger före/efter 1 timme. Hur fixar jag detta?


- Gå till My Addons i System Settings och leta efter PVR IPTV SIMPLE CLIENT - Gå till Configure och i EPG Fliken får du ändra inställningen EPG TIMESHIFT med +1 eller -1 timma beroende på ditt problem. - Sedan kryssa i APPLY TIMESHIFT TO ALL CHANNELS, sparar och startar om Kodi.




Jag har följt instruktionerna men får det inte att funka.


Du har högst troligt missat något i instruktionerna på IPTV AAA, men dyker den inte upp så beror det oftast på ett fel i PVR IPTV SIMPLE CLIENT. En ominstallation av Kodi brukar oftast lösa problemet. Däremot måste det vara en komplett avinstallation av Kodi, mer information om detta finns här: http://kodi.wiki/view/All_platforms_FAQ#Uninstalling.2Ffresh_installing





Formuler

Jag får “Please check your internet connection and portal url”?


Kan handla om två saker. Om du inte har internet anslutning till din IPTV Box? Gör följande:
1. Starta om din router och testa starta om din IPTV box.
2. Kolla så att alla kablar sitter fast från router till IPTV Boxen. Om ovanstående är kontrollerat och allt verkar vara anslutet, - Kolla så du verkligen har lagt in vår portal url rätt, som är (Skickas per mail) - Om du kopplar upp din IPTV Box mot Wi-Fi (vi på IPTV AAA rekomenderar att ni alltid använder nätverkskabel istället för Wi-Fi).




Jag får “STB is blocked”, är jag blockerad eller vad?


Det kan betyda:
1. Du har inte lagt in vår IPTV portal: (Skickas per mail) i din enhet. 2. Din Mac adress är inte aktiverad hos oss eller så har kontot gått ut. 3. Kontakta oss på IPTV AAA, om du vill förlänga ditt abonemang.




Ljudet fungerar inte på Formuler boxen?


När du startar upp din box för första gången bläddrar bland kanaler så kan du få en fråga om du vill installera några Codecs.
Tryck på Ja för att installera dom, gör du inte det kan ljudet på vissa kanaler att sluta fungera och det enda sättet att få tillbaka frågerutan är att fabriksåterställa boxen på nytt och göra om denna guide!
Du behöver dock inte skicka ditt “ID nummer” till oss på IPTV AAA då boxen antagligen redan är aktiverad i vårt system. Testa även detta: 1. Under Inställningar-> Ljud -> Kör 2. När du spelar upp dina videor, tryck på OK-knappen och välj symbolljudspår, ändra ljudspår. Om du använder LPCM bör ljudet fungera alltid.




Hur lägger jag in er Portal i min Formuler Z7+?


Följ denna guide.





IPTV

Kan jag köpa tvillingsabonemang?


Ja, det går bra. Du kan ha ditt konto på fler enheter men får endast se på en enhet åt gången.
Vill du se på fler enheter så går det bra att köpa ett tvillingsabonemang för att titta på IPTV på flera enheter samtidigt, men då blir abonnemnagen låste till bostadens IP-adres. Detta innebär att ni kan inte se på telefon, Ipad eller ta med er boxen någon annanstans utanför ert hem. All Iptv tittande kan endast ske i hemmet.




Kan jag ta med min box eller abonnemang utomlands?


Ja, så länge du har en uppkoppling på lägst 30 mbps så skall det gå bra.




Vad har ni för Portal adress?


Vår IPTV Portal URL ( den får ni vid beställningen via mail)




Vad är lösenordet för vuxenkanalerna?


Standardlösenordet är “fyra nollor”. Kom ihåg att vi är inte ansvariga för att ni eller någon annan tittar på dessa kanaler.




Hur förnyar jag mitt konto?


Hör av dig till oss på IPTV AAA, så hjälper vi dig vidare i den frågan eller gå in i våran butik och välj ett abonnmang genom att Klicka här




Vad krävs för IPTV?


Du behöver lägst 30 mbit/s bredband.
Mät din hastighet på Speedtest.




Vad ingår i startpaketet?


I vårt Startpaket på IPTV AAA ingår följande TVIP 605 boxen 4K + 12 Månaders IPTV.




Vad är IPTV?


IPTV Är ett helt nytt sätt att titta på TV. Du behöver ingen antenn, ingen parabol eller någon annan form av utrustning. Det enda du behöver är en internetuppkoppling på minst 30mbit/s för att du ska komma igång. Du kan titta på IPTV genom någon av våra suveräna boxar, eller så kan du ansluta din SmartTV, Dator, Surfplatta osv. Möjligheterna är oändliga





SmartTV Felsökning

Mina kanaler funkar inte på SmartTV efter en ny länk ifrån er?


Ofta beror det på att man inte raderat den gamla länken.
Gör om samma instruktion, radera befintlig länk på siptv hemsidan innan du lägger till vår.




Skall jag skicka in MAC adress för min Smart TV?


Ja, den kan du maila oss eller skicka den på chatten så hjälper vi dig att aktivera ditt iptv abonnmang. Du som är tekniks kunning kan även göra detta själva om du går in på hemsidan SIP TV hemsidan tillsammans med länken ifrån oss.
Läs mer här om instruktioner för Smart TV.




Jag får Check Playlist URL eller URL error.


Kolla så att du följt instruktionerna noga.
Börja med kontrollera att du inte har lagt med ett mellanslag när du klistrar in din abonnemangslänk på siptv.eu.
Det ska inte finnas något mellanslag alls, varken i början eller slutet av länken (detta är det vanligaste misstaget). Om du har gjort detta och det fortfarande inte fungerar bör du ta en titt på stycket Router Optimering, längre upp på denna sida under Allmänt. Om det trots detta inte fungerar så är det din TV som har svårt att tolka listan. Då får du helt enkelt klicka på din abonnemangslänk på datorn eller klistra in den i en webbläsare. Då kommer din dator att ladda ner en fil. Du går till siptv.eu/mylist och gör en RESET på din MAC och denna gången väljer du alternativet Upload your local IPTV playlist (5Mb file size limit). Där skriver du in din MAC, laddar upp filen du precis laddade ner väljer Various i listan och kryssar i Keep Online. OBS!!! Tänk på att om detta var lösningen för ditt problem så kommer du aldrig kunna få kanaluppdateringar och ändringar som vi själva gör utan du måste ladda ner filen och lägga in den här på nytt när du vill uppdatera din kanallista.




Jag får error 405 när jag lägger in min länk.


Gör detta från en annan dator.




Mina kanaler har försvunnit från min lista, vad skall jag göra?


Vissa uppdateringar av appen Smart IPTV nollställs din lista. Du får då på nytt lägga in din kanallista genom att följa instruktionerna för Smart TV.
Ibland kan du behöva Radera din lista innan du lägger in den på nytt. Detta görs på SipTVs hemsida




Jag har betalat för ett konto men det dyker upp på min Tv skärm “Your 7-day trial period has ended/expired.


Detta är inte ett problem egentligen, och har inte så mycket med oss att göra. SmartIPTV är en App som utvecklas, säljs och uppdateras av siptv.eu. Programmet är gratis att använda i 7 dagar men måste sedan köpas för en engångsavgift på 50kr. Du kan antingen göra det direkt på TV skärmen med ett kreditkort eller genom deras hemsida siptv.eu/activation. Observera att efter betalningen är gjord så måste din kanallista läggas in på nytt. Det gör du genom att följa instruktionerna för Smart TV.





Teknik

Vad betyder Catch-up på IPTV ?


Det är en tjänst på IPTV finns bara för box innehavare som gör att du kan se program som du har missat dagen innan eller max 48 timmar bak i tiden. Missade du Hollywood Fruarna på lördagen, kan du se det igen under söndagen på din IPTV.




Vad krävs för att titta på IPTV?


Vad du behöver

  • Minst 30 mbit/s bredband.
  • IPTV app (om du vill installera direkt på din TV).
  • IPTV app (om du vill titta på din dator eller mobil).
  • Vi rekomenderar TVIP 605 Box 4K för att få den bästa kvalité och stabilitet för våra tjänster.
Mät din hastighet på Speedtest.




Vilka kanaler har Catchup-tjänsten på IPTV?


Svensk IPTV SVT1 HD SE, SVT2 HD SE, TV3 HD SE, TV4 HD SE, Kanal 5 HD SE, TV6 HD SE, Sjuan HD SE, TV8 HD SE, Kanal 9 HD SE, TV10 HD SE, Kanal 11 HD SE, TV12 HD SE, Viasat Sport Premium SE, Viasat Fotboll HD SE, Viasat Motor HD SE, Viasat Golf SE, Viasat Hockey HD SE, C More Fotboll HD SE, C More Golf FHD SE, C More Hockey HD SE, Sportkanalen HD SE, EuroSport 2 HD SE, SF-Kanalen SE [Multi-Sub], E! Entertainment SE [Multi-Sub], TV4 Fakta SE, Discovery Channel HD SE, Investigation Discovery SE, H2 HD SE [Multi-Sub], SVT Kunskapskanalen SE, TLC HD SE. Dansk IPTV DR1 DK, DR2 HD DK, DR3 HD DK, DR RAMASJANG DK, TV2 HD DK, TV2 CHARLIE DK, TV3 DK, TV3+ HD DK, TV3 PULS HD DK, TV3 MAX HD DK, DK 4 DK, KANAL 4 HD DK, KANAL 5 HD DK, 6EREN HD DK, CANAL 9 HD DK.




Vad är skillnaden mellan HD och Full HD?


HD eller HD-Ready hette således 720p, och när Full HD gjorde entré några år senare kallades det ofta för 1080p. Full HD har alltså 1080 vertikala pixlar, medan bilden samtidigt har 1920 horisontala pixlar. I början av det här årtiondet började tillverkarna så smått ta tag i 4K-tekniken, även kallad Ultra HD eller UHD, som i mycket enkla ordalag är fyra gånger så hög upplösning som Full HD. Det innebär 2160 pixels vertikalt och 3840 pixlar horisontalt De 4000, som namnet 4K syftar på är nämligen inte längre de vertikala pixlarna utan i stället de horisontella, och egentligen har formatet “bara” 3840 horisontala pixlar. Om man däremot går på bio och ser en film i 4K är formatet en aning bredare, nämligen 4096 pixlar, och det är detta som har lett till namnet 4K.





TViP / MAG

Jag får “Please check your internet connection and portal url”?


Kan handla om två saker. Om du har ingen internet anslutning i din box.
1. Starta om din router och testa starta om boxen.
2. Kolla så alla kablar sitter fast från router till box. 3 . Om ovanstående är kontrollerat och allt verkar vara anslutet, kolla så du verkligen har lagt in vår IPTV portal url rätt, som är http:// (Som du har fått av oss per mail )




Jag får “STB is blocked”, är jag blockerad eller vad?


Det kan betyda att:
1. Du har inte lagt in vår IPTV portal: http:// (Som du har fått av oss per mail ) i din enhet. 2. Din Mac adress är inte aktiverad hos oss eller så har kontot gått ut. 3. Kontakta oss på IPTV AAA, om du vill förlänga ditt abonemang.




Min TVIP box ger mig meddelandet “STB not Supported”?


Kan bero på att du har fel API Läge.
Läs mer här.




Min fjärrkontroll för TVIP fungerar inte längre!


Ibland kan det hända att fjärrkontrollen blir avkodad.
Du kan testa att programmera om den genom att följa denna guide: Tryck på “Inställningar” (till vänster om S.INFO) och “Återkalla” (till vänster om “0”) samtidigt. Fjärrkontrollen byter till nästa kodsida (totalt 3 kodsidor). Rikta fjärrkontrollen mot mediacenter, tryck på “S.INFO” -knappen och håll den intryckt i 10 sekunder. Mediacenter visar ett meddelande om ändrad kodsida.




Hur lägger jag till er portal för TVIP 410?


Det finns två olika sätt, läs mer om det här.




Hur lägger jag till er portal för TVIP 605 4k


Tryck på Kugghjulet Längst upp till vänster på din fjärrkontroll till boxen
Gå till Ikonen TV Klicka på den
Gå ner till Ställ in Web Portalen Klicka på den
Gå upp med markören och ställ dig på raden Adress till Portal klicka på OK
Skriv in denna URL adressen: ( Den kommer via mail vid beställningen )
Gå ner till Tillämpa Klicka OK
Den kommer att söka efter kanalerna nu
Om den inte skulle göra det dra ut stömkabeln så startar boxen om med dom nya inställningarna





IPTV AAA | Sverige

  • Facebook